Få svar på de mest gængse svar omkring aflevering og reserveringer

Mangler du svar? Find dem her

13.03.20
Få svar på de mest gængse spørgsmål omkring aflevering og reserveringer

Hvorfor kan jeg ikke reservere materialer?

Vi har lukket for muligheden for reserveringer, da vi jo desværre alligevel ikke har muligheden for at finde materialerner til dig, så længe vi er lukket ned. Så for at undgå at hele systemet overbelastes når vi åbner igen, har vi valgt at lukke ned for muligheden.

Hvad sker der med de materialer, der har afleveringsfrist, mens I har lukket?

Du kan ikke aflevere dine materialer i perioden, hvor vi har lukket. Vi forlænger afleveringsfristen på alle udlån, der skulle have været afleveret i perioden, så du ikke får et gebyr, hvis du ikke kan aflevere din bog - det gælder også fjernlån. Hvis du får en hjemkaldelse, kan du se bort fra den, indtil bibliotekerne er åbne igen.

Hvad sker der med mine reserveringer?

Hvis du har sat en dato for, hvornår din interesse for bogen udløber, så kan du forlænge den, hvis du ønsker det. Det gør du ved at logge ind og ændre interessetilkendegivelsen under 'Mine sider'.

Hvad sker der med mine materialer, der er klar til afhentning?

De står stadig og venter på dig, når vi åbner igen.

Hvordan finder jeg ud af, når I har åbent igen?

Så snart vi ved mere, informerer vi løbende her på guldbib.dk og på vores Facebookside.

Hvad skal jeg gøre, når jeg løber tør for læsestof?

Det kan vi ikke have. Heldigvis har vi nogle digitale alternativer til de papirbøger, vi har på hylderne.

På eReolen kan du låne eBøger og lydbøger. eReolenGo har masser af bøger til børnene og på eReolen Global har du adgang til ebøger og lydbøger på andre sprog end dansk.

Gå til eReolen

Jeg nåede ikke at låne dvd'er og har ikke Netflix - hvad gør jeg?

Det går jo heller ikke, for indimellem skal vi have lidt adspredelse. Heldigvis har du adgang til masser af dokumentarfilm, serier og spillefilm via bibliotekernes streamingtjeneste Filmstriben.

Læs mere om Filmstriben