Flytning af Stubbekøbing Bibliotek & Borgerservice
Få svar på dine spørgsmål om flytningen og praktisk info om reserveringer, aflevering af materialer og meget mere
Af anesc
Fra uge 47 er biblioteket kun åbent i betjent tid
Jeg har reserveret materiale til afhentning på Stubbekøbing Bibliotek – hvad gør jeg?
Hvis du har reserveret materialer til afhentning på Stubbekøbing Bibliotek og ikke når at hente dem inden flytningen, kan du efterfølgende hente dem på Hovedbiblioteket i Nykøbing. Ønsker du at hente dine reserverede materialer på et af vores andre biblioteker, kan du selv ændre afhentningsstedet på vores hjemmeside.
Sådan ændrer du afhentningssted på hjemmesiden:
- Gå ind på din brugerprofil
- Vælg ‘Reserveringer’
- Klik på det materiale, du ønsker at ændre afhentningssted for
- Vælg ‘Skift’ under ‘Afhentningssted’
- Vælg det bibliotek, hvor du ønsker at hente dit materiale
- Klik på ‘Gem’
Skal jeg aflevere mine materialer inden flytningen?
Nej, du skal ikke nødvendigvis aflevere dine materialer inden biblioteket flytter. Vær dog opmærksom på, at materialer ikke kan afleveres på Stubbekøbing Bibliotek under flytningen.
Hvis du har lånt materialer med afleveringsfrist i flytteperioden, forlænges afleveringsfristen automatisk, indtil biblioteket åbner igen på den nye adresse. Du undgår altså gebyrer i perioden.
Hvor kan jeg låne, afhente og aflevere materialer i perioden?
Under flytningen kan du låne, afhente og aflevere materialer på vores fem øvrige biblioteker. Reserveret materiale kan som udgangspunkt hentes på Hovedbiblioteket i Nykøbing. Ønsker du at afhente dine reserveringer på et af vores andre biblioteker, skal du ændre afhentningsstedet via din brugerprofil på hjemmesiden. Se vejledningen ovenfor.
Jeg har materialer, der skal afleveres i flytteperioden – hvad gør jeg?
Har du lånt materialer med afleveringsfrist i flytteperioden, forlænges afleveringsfristen automatisk, indtil biblioteket igen åbner på den nye adresse, så du undgår gebyrer.
Kan jeg benytte mig af selvbetjent bibliotek på kommunens andre biblioteker?
Ja, du kan frit benytte vores fem øvrige biblioteker i både betjent og ubetjent tid.
Jeg har brug for hjælp i borgerservice under flytningen - hvad gør jeg?
Har du brug for borgerservice under flytningen, henviser vi til kommunens øvrige borgerservicecentre.
Du bestiller tid til borgerservice på www.guldborgsund.dk/bestiltid eller ved at ringe på telefon 54 73 11 54.
Hvor kan jeg aflevere post til borgerservice i perioden?
Du kan fortsat aflevere din post til borgerservice i postkassen i Stubbekøbing. Postkassen bliver tømt som normalt under hele flytningen.
Hvor kan jeg scanne og kopiere?
Du kan scanne og kopiere på vores fem øvrige biblioteker.
Hvor kan jeg benytte pc’er?
Der er borger-pc’er på alle vores biblioteker, som du frit kan benytte.
Hvor kan jeg læse min avis?
Vi tilbyder et bredt udvalg af aviser på alle vores biblioteker. Hvilke aviser du kan læse, afhænger af, hvilket af vores seks biblioteker du besøger.
Hvornår åbner Stubbekøbing Bibliotek & Borgerservice igen?
Vi kender desværre ikke datoen for, hvor Bibliotek & Borgerservice genåbner på nuværende tidspunkt, da byggeriet er forsinket.
Følg med her på hjemmesiden, som vi løbende opdaterer, så vi har nyt om lukke- og åbningsdag.
Hvad bliver Stubbekøbing Bibliotek & Borgerservices nye adresse?
Stubbekøbing Bibliotek og Borgerservice genåbner på Stubbekøbing Skole.
Den nye adresse er: Elversvej 2, 4850 Stubbekøbing.
Vi glæder os til at byde dig velkommen på den nye lokation, når vi åbner igen.
Kontakt
Har du yderligere spørgsmål omkring flytningen, er du velkommen til at kontakte os på telefon 54 73 16 62.